söndag 9 januari 2011

Nu måste det väl gå undan



om jag ska hinna med mina obloggade projekt. Därför publicerar jag nästa redan ikväll.

Den här sydde jag på symestern som jag hade i somras. Jag hade länge velat ha en sådan men trodde att de var så tråkiga att sy, varifrån jag fått det har jag ingen aning. När jag väl satte igång var den jätterolig att sy! Ja, så kan det gå.

Jag gillar ju färger och älskar ju katter så tyget var rätt givet. Själva "skräpkorgen" sitter ihop med nåldynan med hjälp av kardborrband. Under nåldynan är en platta med halkskydd så att den ligger på sin plats.

Nåldynan är också rätt finurlig, den går som en skyddsvall runt mittendelen som är tom. I den tomma rutan hamnar det en massa skräp. Just nu ligger där lådan med säkerhetsnålar, två trådrullar, en märkpenna, en sprätt, två blyertspennor, två knappar, rullen som funkar som en skruvmejsel till symaskinen och så den där mockafjongen som man sätter i pressarfoten i. I kanalen som går runt hällde jag fågelsand.

För er som inte vet så kan jag berätta att fågelsand är mycket bra att vässa nålarna med. Den kanalen fungerar som nåldyna och när man ändå sätter nålen på plats så vässas den. Mycket praktiskt. =)

Jag är mycket nöjd med min skräpkorg och den används varje gång jag sitter vid maskinen och det börjar ju bli rätt ofta.

Jag tror att mönstret till just den här finns i något av sommarens eller vårens FQ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar