måndag 8 augusti 2011

Tre flugor i en smäll!



Jag tror att det här är första gången som jag sytt mer än jag bloggat. Jag har flera alster obloggade men inte haft någon som helst inspiration! Det har jag egentligen inte nu heller men någon gång måste det ju bli av.

Jag har semester just nu men har knappt sytt ett dugg på semestern. Jag var på kurs hos Quiltbiten en dag i förra veckan och fick lära mig att sy ett jättefint och roligt stjärnblock. Men det är inte det jag ska visa idag.

Den här duken sydde jag före grytlapparna tidigt i våras. En väldigt enkel och lite tråkig duk men jag behövde en till köksbordet och ville ha den i ljusa fräscha vårfärger samtidigt som jag ville bli av med lite gamla tyger. Därför kallar jag den Tre flugor i en smäll...

Nästa quilthändelse blir den stora Quiltmässan i Birmingham dit jag ska åka tillsammans med min kusin och våra respektive. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att det blir en härlig upplevelse. Samt att jag får med mig allt jag vill hem... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar