onsdag 12 oktober 2011

Gammal!



Tjaa, såå himla gammal är den inte men den har varit klar ett tag nu och med tanke på att den varit obloggad ända fram till nu så får den väl karaktäriseras som "gammal". =)

Den här bonaden började med att se dagens ljus hos Gittan i Sala, det måste vara 3-4 år sedan nu och jag var där på min första syvecka. Hade inte sytt lappteknik länge, knappt ett år tror jag. Kuberna är oerhört roliga att sy men tyvärr blev jag inte klar på syveckan så de fick följa med hem ofärdiga och ni vet ju hur det kan gå... Jag känner folk som har 5 (!) garderober fulla med UFO:n och jag skojar inte. Men dit har inte jag kommit...än! ;)

Och nu så har jag ju faktiskt minskat ytterligare lite i högen då den här kubbonaden, som bara legat i 3-4 år, ;) faktiskt blev klar. Tack vare Silverquiltarnas lotteri, måste jag ju ärligt erkänna, då det behövdes priser. Ett ypperligt tillfälle för mig att göra färdigt och samtidigt kunna skänka ett pris. Två flugor i en smäll!

Jag fick en hel del kubscraps kvar och tänkte att det skulle vara kul att göra något av dem. Så fick jag idén att göra kantningen av alla småresterna. De syddes ihop och blev till kantband och bonaden blev lite roligare, tyckte jag.

Nu har jag nog bara 15 UFO:n kvar?? Eller? Kanske ska räkna dem någon dag. Eller inte..?

1 kommentar:

  1. Snyggt. Otroligt tjusig, med sina klara färger mot det svarta.

    Jag hatar ufon så jag brukar försöka undvika det. Men det ligger nog en fem-sex stycken grejer i alla fall som jag inte vet när det blir något av dem.

    SvaraRadera