lördag 23 januari 2010

Första UFO:t avklarat...

Det här inlägget har jag tänkt att göra ända sedan förra helgen, så länge och lite till faktiskt har duken varit klar, men pga en massa strul lite överallt så har varken tiden, lusten eller orken infunnit sig.

Det här är alltså ett av mina listade ufo:n som jag gärna ville beta av undan för undan i år. Nu är den första avklarad och det känns fint! =) Iofs den som det var minst jobb med men iaf...
Den påbörjades i somras så den har inte legat så fasligt länge. Det var bara avslutningskanten sm fattades och det tog ju inte lång tid när jag väl började. Det är ju det där med att börja som är så jobbigt ibland, speciellt när det gäller gamla projekt som legat i evigheter.



Tyget är inköpt på en syfestival. Sommaren -08 sydde jag grytlappar av samma tyg och ville komplettera med en löpare.
På bilden ser den väldigt märklig ut. Det är nästan 3D-effekt på den... Den ser ju väldigt vind och skev ut på något vis. Om sanningen ska fram så ÄR den sned men inte så mycket och på det viset som bilden visar.
I somras åkte jag på virus på balansnerven. Väldigt märklig sjukdom som gjorde mig ganska rädd innan jag fick klart för mig vad det var. Innan jag var riktigt frisk påbörjade jag denna löpare. Kanske därför resultatet blev som det blev. =/
Summa summarum så är det väldigt skönt att den är klar! Den ligger nu på köksbordet och jag har redan påbörjat flera nya projekt. Ett har blivit klart, ett är på god väg att bli. Kanske det tredje blir ett ufo? Nej, det hoppas jag inte! =)

4 kommentarer:

  1. Vilket läckert tyg. Mycket snyggt.

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt tyg!
    Jag håller med dig om att det är svårt att få till bra bilder på sakerna man syr, jag tycker ofta att de gör sig väldigt dåligt på bild... och jag har ingen aning om hur man ska lösa problemet tyvärr..

    Ser fram emot att se de framtida projekten!

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt inlägg hos mig!
    Duken är jättefin... tycker jag!
    Bilden blir nog bättre om du håller kameran rakt över det du vill fota! Eller snett ifrån ena hörnet. Det kan ibland vara lättre att lägga objektet på golvet. Ta många bilder i olika vinklar... så ska du se att du kommer på det!!
    Det är spännande med alla dina länkar att botanisera bland!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Jätteläckert!
    (Men jag måste erkänna att jag började undra ifall jag fått alldeles tillräckligt med vin för i kväll, innan jag började läsa. :D)

    SvaraRadera